Söndag och imorgon en ny vecka...

Fick en liten bassning av en god vän innan ikväll att jag inte hade bloggat
nåt på en hel vecka... *ler* Bäst att lyda frun o lägga in ett litet
inläg.......

Veckan som har varit har förflutit ganska så lugnt faktiskt, skönt det. Barnen
har ju självklart sina aktiviteter vilket gör att mamma o pappa
har fullt upp. Smidigt att man är ledig nån dag i veckan så att
man kommer iväg o tränar. Tränar 2 ggr i veckan, kommer jag iväg fler dagar
så är ju det bara positivt, men 2 är det minsta. Det är ingen som
har sagt åt mig det utan det är jag själv som har
bestämt det. Bra att man inte sätter för höga krav då risken är stor
att man ballar ur o skiter i det istället.

Har jobbat i helgen, vilket jag gör 3 helger av 6 så det var ju inget ovanligt
iofs, men söndagen bjöd på full rulle. Var ute i Lövhult efter jobbet, skulle
gått 5 km men så kom Emma ifatt mig o ville inte gå hela så
vi tog bara halva. Inväntade de andra innan vi grillade lite hamburgare.
Ja ang hamburgare, vi hade inga hamburgerbröd en dag så vi tog
vanliga mackor o la en HB emellan o sen dess ratar våra barn
vanligt hamburgerbröd.. Ja de är ju roliga våra ungar..*ler*

Ikväll så har vi tagit det mest lugnt, Adam åkte hem till en kompis
efter att han hade gjort läxan, följde honom dit på cykel o fortsatte
sedan min färd till stan o handlade lite mjölk o sedan hem.
Hade lust att baka innan adam o jag åkte, men den lusten
hade försvunnit tills jag kom hem... Ja så kan det gå ibland. Kanske
infinner sig den lusten tills imorgon när barnen o jag är hemma.
Det är ju studiedag imorgon.  Men träning blir det iaf, de klarar
sig själva den stunden, skönt när barnen börjar bli stora.

Ang vikten så fortsätter den stadigt neråt, precis som den ska... Inga krav alls
här inte. Kan väl tycka ibland att det går såååå sakta men när man
tänker tillbaka så är det ca 2 kg i veckan som jag har gått ner i snitt
vilket ju är helt ok... Så kraven lägger jag nog åt sidan.

En sak som jag kan känna är lite jobbig just nu är att jag har ingen aning
om vad jag har för stil när det gäller kläder, en sak
som jag är helt säker på är att svart är jag sååå trött på. Visst kan
det vara snyggt, men inte bara svart. Sen är det ju dom
här strl XLNT o GENEROUS, de är kanon inte mer med det
men när man nu som jag har fått en midja, ja tro det eller ej
men den har hittat fram nu, så vill man ju inte gå klädd i bylsiga
kläder, ja inte jag iaf. Vill gärna ha lite lite åtsittande så att det syns att
man har en midja. Men det finns inte på XLNT o GENEROUS, men
om man ska se tillbaka så ville jag absolut inte ha nåt som
smet åt i midjan innan.
Ja ja, till mitt problem.....*ler* Jag är för liten för XLNT o GENEROUS men
för stor för vanliga strl... Hur i hundan skall jag hitta kläder?????
Det är ju värsta I-lands problem.....

Har ni någonsin gått vilse i ett badkar??
Det har jag ikväll...
Har inte badat sen jag opades, det har bara inte blivit av, men idag
så hällde jag upp ett riktigt hett bad med skum o badsalt, så härligt
tänkte jag, ja det var det oxå, tro inte annat. Men när man kryper i o lägger sig
ner o man upptäcker WOW, jag slår inte emot kanterna med
rumpa o lår längre...haha...
Fatta vilken otroligt härlig känsla det var. Ropade på gubben, var ju tvungen
att visa ju... Vad han gjorde låter vi vara censur på.............haha................
Sen skulle man ju upp ur badet, ja ja tänkte jag, jag drar ur proppen så får man ju
sitta här o vicka på rumpan för att man är ju som en mänsklig propp i karet...
Men HALLÅ.... Vart tar vattnet vägen, har hasse borrat ett hål på denna sidan
oxå??? Vattnet försvinner och jag har inte flyttat på mig en enda gång..

Ja det var verkligen en AHA upplevelse att bada.. Men jag säger bara det,
akta så ni inte går vilse i badkaret...

Nähä nu så blir det filmtajm innan sovtajm.

Sov gott.
Kram


Kommentarer
Postat av: ღ MONIXX ღ

Jag får bara en tanke för mitt inre när jag läser din blogg idag: - Jösses!

Ja, det är ju inte klokt. Du ser ut som en helt ny människa, klart man ser att det är du, men alltså. Hallåå! Helt otroligt ju.

Och inte bara det. Jag kan ana en lite annan ton i ditt blogginlägg för idag.

Fyllt av lycka.

Säg till bara när du ska handla nya kläder så ska vi shoppa loss du och jag. :-)

December åker jag till Ullared. Kan väl vara nåt?

Kram kram & nattinatti.

2009-09-14 @ 01:25:00
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Lindha

Hihi...vilka h'rliga Ilandsproblem >(

2009-09-14 @ 08:58:13
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Johan

Häv censuren!!! MM inte illa att bli bilse i ett badkar men i detta fallet är det ju bara positivt.

Kram

2009-09-14 @ 11:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0