Oro i lägret, då prövas vännerna.....

Ja så är det faktiskt, men det tror jag de flesta av oss har varit med om.

Men märker ju direkt vilka som är uppriktigt glada, och de som är falska

o bara säger det som man vill höra. Att lära sig att prioritera om i livet är

en stor fördel och erfarenhet. Jag inser idag att min prioritering förr var åt

skogen totalt, vilket jag omedvetet har ändrat på idag. Detta har skett efter

min operation. Jag har fått upp ögonen på helt annat sätt idag vilket känns skönt.

Jag känner mig inte längre fast att jag måste vara på ett visst sätt för att bli accepterad,

jag behöver inte längre behaga alla andra för att bli accepterad. Självklart innebar

ju detta att det försvann en del på vägen, men och egentligen. Kan man inte

stå för sina handlingar, eller se mig för den jag är nu, jag har ju alltid varit denna

person men idag så får hon plats, hon tar sig plats, vilket är en jätteskön känsla för

min egen del. Men som sagt, man märker vilka som fixar det och tvärtom.

Att kunna njuta av livet på ett normalt sätt är en sak som

är ny för mig. Ja det kommer att ta lite tid innan jag

har vant mig vid den delen, men det måste oxå få ta den tiden det

tar. Jag kommer ju fortsätta vara denna person som

jag numera är.

Glad, positiv, energisk, innerligt glad (inte bara ytligt),

Ja jag skulle nog kunna fortsätta ganska länge men det är de

största bitarna i förändring hos mig.

Den som jag uppskattar bäst ibland de som stöttar mig

är ju självklart gubben min. Han är där i vått o i torrt,

men vi har kommit bra mkt närmare varandra (både fysiskt o psykiskt)

än vi har varit på många år, vilket är kanon.

Nähä nu så skall jag ta o baka lite här hemma.

Sköt om er där ute.

Kram


Kommentarer
Postat av: sara

Jag förstår precis vad du menar och vad du går igenom :) det är ett rus som ingen annan kan förstå som inte varit med om det!! Man mår så mycket bättre, blir gladare, orkar vara GLAD, orkar så mycket mer än man är van vid.. Vet massor med folk som sagt till mig att nu får du ju inte gå ner mer!! VARFÖR?? är dom avundsjuka? elaka människor som inte ens kan vara ärligt glad för "min" skull..



Men Helene va GLAD, va lycklig , va STOLT!!!! Och ge dom som stöttar en extra kram så har jag gjort..



Kramar i massor till dig...

2009-09-14 @ 16:54:49
URL: http://saajaa.bloggagratis.se/
Postat av: Nett

Vet precis vad du menar, det är som jag har döpt min blogg, livet på öppet köp. Man ser ju saker och ting annorlundare nu.. Njut!!

2009-09-16 @ 09:46:38
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Malin

Så härligt o läsa jag blir så glad för din skull att du mår bra o kommer må bättre

Du e värd det gumman tusen gånger om!!!!!!!!!



Kram



2009-09-16 @ 21:53:29
URL: http://scarfaze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0