Lördag o vägning

Ja på lördagar väger jag mig samt mäter mig.
När jag ställde mig på vågen idag så stod den på
97 kg.

Det blir ett minus på 27 kg.

Mätningen sker på midjan, låren, bysten

Midjan: 96 cm ett minus på 33 cm
Låren: 66 cm ett minus på 13 cm
Bysten: 106 cm ett minus på 18 cm

Ja det är ju inte direkt konstigt att det känns på kläderna allra helst.
Vilket ger blandade känslor. Då jag aldrig har varit någon direkt
modemänniska utan har använt kläder som har varit sköna,
typ jeans och en tröja.
Men nu har jag blivit lite mer kräsen, vill gärna ha lite midja på kläderna
just för att slippa ha dessa stora kläder, men som sagt
samtidigt så är det knepigt att behöva lägga undan en massa kläder
och då oxå hitta nya bekväma kläder. Just nu ligger jag
oxå mitt emellan XLNT/Generous och "vanliga" strl vilket
är lite jobbigt, men det går ju det oxå.

Tack Ewa att jag fick alla dessa kläder, de har räddat mig många ggr just nu,
det gick ju fort ner till denna strl. Har gått från 56 ner till 50 o ibland
även 48... Det är en underbar känsla.

Ha en bra dag där ute.
Kram


Kommentarer
Postat av: BIG-MAMA

ÅH så härligt...GRATTIS

jag längtar tills jag oxå når 2 siffrigt! det har jag inte vägt på över 10år...suck!

ja det gränslandet mellan "big" och "vanliga" storlekar kan vara knepigt...

Lycka till på den fortsatta viktresan

2009-09-05 @ 14:21:26
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se
Postat av: Ewa

Kanske jag får ärva kläder av dig sen??????

2009-09-06 @ 20:52:47
URL: http://familjenbergstrom.blogspot.com/
Postat av: ღ MONIXX ღ

Helt otroligt vad fort det har gått ner hit för dig. Så himla duktigt jobbat!

Jag förstår att det känns lite jobbigt att behöva lägga undan alla kläder och pussla ihop en helt ny garderob. Kan även tro mig förstå att det känns lite kluvet att hitta sitt 'jag' i den nya mycket mindre storleken. Men jag tror att det löser sig fint och att du kommer växa som människa in i allt det nya. Och du, du kan gå med högt huvud igenom detta för du är nog en förebild för många är jag säker på. Sträck på dig och känn dig stolt. För du är såå duktig!

Kram

2009-09-07 @ 08:07:46
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: livsnjutare

Hej!

Det känns som att jag varit här inne förr. Det måste vara längesedan.

Men oj så duktig du är, som gått ner så mycket i vikt. Vilken metod använder du dig av då om man får fråga?

Jag önskar dig LYCKA TIL i fortsättningen också.

Kram!

2009-09-13 @ 16:53:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2427

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0