Livet och Lycka

Ja det kan vara två tunga bitar ibland när man väl sätter sig ner o tänker efter.

Vad ska man säga om livet egentligen?
Att vara lycklig i och med sitt liv betyder en stor del tycker ju jag.

Vad gör en då lycklig??

En massa pengar, materiella saker, att kunna åka utomlands ett antal ggr/år??

Svaren på denna frågan kan aldrig vara generella så alla har olika definitioner
på vad lycka betyder för dom.

Men vad är då lycka för mig??

Jag anser som så här att pengar aldrig kan köpa dig lycka eller andra saker som betyder
att man mår bra inombords, i själen, längst in ni vet.
Min familj gör mig otroligt lycklig, att jag får finnas för dom och vice versa. Att känna
den tryggheten i att man inte är ensam. Att få vakna upp bredvid den man person
som man älskar, ser upp till och uppskattar.
Att ha vänner omkring sig, ärliga vänner som finns där i vått och i torrt
oavsett vad och som inte dömmer.
Det är lycka.

Att man har hälsan i behåll. Det är så många som blir tvugna att omvärdera
hela sitt liv pga sjukdom eller olycka.
Att ha ett jobb som man trivs med att gå till. En del säger att de hellre skulle vilja gå
hemma och vara hemmafru. Men då mister man ju den sociala biten genom
att ha jobbarkompisar. Jag skulle aldrig välja själv att bara gå hemma
och dra. Självklart finns det ju dom som inte har något val, men då
har man som sagt inte valt det själv vilket man inte kan
styra över tyvärr.

Tänk att vakna varje morgon, att kunna resa på sig för egen maskin,
att kunna gå in till sina barn, säga godmorgon och få gosa med dom
en stund innan dagen fortsätter med olika saker.

Det finns så otroligt många småsaker här i livet som innebär lycka för min egen del,
den stora skillnaden nu från innan är att jag inte ser materiella saker som
en definition på lycka längre, vilket är otroligt skönt.

Det är en befrielse att slippa tänka på att allt ska se bra ut utåt sett, vem vinner
på det?? Blir man lyckligare av det, det tror inte jag.

Ta vara på varje dag som om det vore er sista.

Kram


Kommentarer
Postat av: Nett

Ja nog är det så att det är ganska irriterande att barnomsorgen inte kan fatta schemat, när mina barn var små (döttrarna) så var det samma visa där, men inte i den utsträckningen som med sonen. Lycka för mig är hälsan, men lite extrapengar på det skulle inte skada ;) Ha en trevlig Fredag och helg kram

2009-09-18 @ 16:29:02
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0