Folkfestens första dag......-09

Ja så som överskriften lyder så kommer detta inlägg handla om det.
Men egentligen, vadå folkfest??? Om man jämför med Eksjös Stadsfest
så är ju detta spektakel inte ett skit. En del föreningar som visar
upp sig i parken, en försenad sommarteater o lite sånt..
Är det en fest... Var är musiken, var är banden som ska locka ut oss ur
våra hus på kvällarna???
Lite knepigt koncept tycker jag nog allt.

Nåja, dagen började med att Hasse åkte ner o tillsammans med andra ledare
började att sätta upp saker o ting samt hämta kanoter.
Barnen och jag tog det bara lugnt här hemma. Åt frukost i lugn o ro.
Tog cyklarna ner till stan strax innan 10. Det var inte mkt
folk som var där nere då. Men vi tog en runda och kollade
in de olika sakerna som hade något att visa. Tänkte jag skulle försöka få med
pappa i SPF... Ja vi får väl se, försöka går ju alltid inte sant...*ler*
Sen var vi borta i scoutlägret, de hade rest en kåta, satt upp en
provisorisk grill, en massa kanoter, en gunga samt en annan leksak som
jag inte kan namnet på..*ler*







En stolt kille som har blivit så otroligt stor.....

 

Ja lilltjejen börjar ju också bli stor, helt klart..






Ja bilderna får ju tala för sig självt idag. Det var en underbart härlig dag med mycket skratt o stoj. Kan ju inflika att Hasse var ju bara tvungen att "testa" om flytvästen höll och att kanoten höll oxå...*ler* Sen kan ni säkerligen räkna ut vad han gjorde....

Han fick order av mig att cykla hem och duscha samt byta om innan nåt annat av någon konstig anledning...haha.

Ett besök inne på Bibblan hann vi med oxå självklart, de hade ju utförsäljning på diverse böcker. Hittade inget till mig och Hasse men till barnen hittade man ju förstås vilket syns på bilden här intill.


På kvällen så åkte vi ner till Idrottsdelen vid sporthallen o "lekte" lite. Ungarna gillar att vara där, ja jag oxå förstås. Det hela avslutades med
mkt lek o stoj där man spelar strandfotboll, där kan man hitta på en massa roliga saker....

Här testar Adam en som han lyter sig själv i.

Hasse testar en liknande fast stående...








































En annan kör ju magen....
Emma tog rodden... Satt i kanske efter paddlingen, vem vet...*ler*




















Lite springtävling i sanden....
Adam försöker sig på att jula.... Eller hur det nu stavas...





















 Hmm ja vad jag försökte mig på här                                                                                                      vågar jag inte ens tänka på...hahahaha


Avslutar med en egobild....*ler*

Ha en bra kväll där ute goa vänner.
Kram


Kommentarer
Postat av: Malin

Hello vännen

Låter som en härlig dag.

Skogen har jag varit kollat golv till maxens rum

Du jag gillar egobilden otroligt mycke den e skitbra!!!!!!!!!!!!!!!



KRAM

2009-09-19 @ 22:33:30
URL: http://scarfaze.blogg.se/
Postat av: livsnjutare

Hej!

Här var det många fina och roliga bilder.

Det verkar som att ni har det roligt och härliga barn har ni.

Önskar er en ny skön vecka!

Kram!

2009-09-20 @ 22:03:33
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2427
Postat av: cilla

underbart vännen! Vilka fina bilder! Har emma klippt av sitt fina hår, men hon passar i den nya frisyren! OCh du är så fin!!!!!!!!!!!! Kram

2009-09-21 @ 10:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0