Nu var det ett bra tag sen igen....

Ja snacka om att vara en periodare... Men är det inte värre än att det handlar om att blogga så
må det väl vara hänt eller hur...
Idag var det vägdag igen, eller igen o igen... Kör ju en gång i veckan. Vågen hamnade idag på 94 kg
vilket innebär att jag har passerat mitt andra mål med 0,6 kg. Detta känns kanon. Börjar man blicka tillbaka
så är det sanslöst vad det har gått fort. Ja jag vet att jag kan bli lite tjatig när det gäller vikten o allt
sånt, men vad ska jag göra?? Sluta tjata säger ni nog nu..*ler* Är nog rädd för att ni får stå ut med det
ett tag till...

Men det är ju inte bara det som jag tänkte jag skulle skriva om idag.. Har faktiskt annat på lut oxå.
Slängde ju ut en hel massa kläder på Tradera igår kväll, riktigt skönt, men lite vemodigt oxå. Innan
jag hann o stänga ner datorn så hade jag bud på 3 av 15 klädesplagg.. Det är ju kanon. Har ju blivit
av med alla mina jackor, de ligger här hemma o väntar på att bli ivägskickade, väntar ju på insättningen
av pengarna innan jag skickar. Men ack vad tomt det blir i garderoben...*ler* Samtidigt så kan jag ju inte
åka o köpa en massa kläder heller bara för det, för inom ett halvår kanske jag inte kan ha dom?!?! Känns
ju lite snopet då. Har budat på lite kläder på Tradera, hoppas att jag får dom. Där är det ju inte
lika dyrt att handla som i affären.
Fick en liten katalog i handen av Hasse härom kvällen. En klädkatalog. Vad konstigt det kändes, där
var det en katalog som jag skulle kunna ha nästintill varenda klädesplagg om jag ville. Att inte
behöva bläddra förbi alla "små" strl för att komma till de stora strl... Haha, där fanns kläder till mig?!?!
Vet inte hur många ggr jag sa det till honom, tror att han slutade lyssna efter 3-e gången...

Förra helgen så var jag o Emma iväg på kryssning ju. Så skönt att bara komma iväg en kort sväng,
komma bort från "verkligheten". Det var ett underbart väder hela resan, särskilt från att vi la ut från Mariehamn
o styrde kosan mot Sthlm igen, strålande sol från en klarblå himmel. Kanon. Det enda som var, var att
när vi skulle gå upp o bada så hoppade vi i bubbelpoolen, kollar ner i den vanliga poolen o jäklar i havet
vilka vågor det gick i poolen... Började fundera på om de hade byggt in en vågmaskin eller vad det var
frågan om. Inga badade. Kände efter, ja det gungar lite just nu. En kille hoppar i, ca 6 år, mamman står bredvid,
i poolen går det 1 meters vågor, mamman gör inget, vaktmästaren kommer o plockar upp grabben o förklarar
att poolen är stängd pga sjögång. Gick upp till barnen o frågade dom varför de inte sa nåt när vi betalade,
nä men det är bara under 1,5 timma, just när vi är ute på öppet hav. Men snälla du, jag tänker då inte sitta
i bubbelpoolen i 1,5 timma med barn, nej tack. Men ni kan ju komma tillbaka sen då istället. Nä du. Ok ni får väl
tillbaka pengarna då. Ja tack sa jag. Vi gick in o duschade, bastade o gjorde oss iordning. Fick pengarna
och gick o gjorde en massa annat roligt istället....





Bra att ha med sig målarsaker o pyssel när man skall åka buss i 5 timmar.



Mellanmål är gott oxå. Risifrutti går alltid ner.. Ja utan sylten då förstås. *ler*


Mor och dotter


Syns det nån likhet???? haha




Göta Kanal


Någon som känner igen denna stad????


En riktigt härlig höstbild på väg upp mot Sthlm.


Matpaus på Nyköpingsbro. Maten vart så där.. Mkt mkt snabblagat, typ micro...


Ännu en höstbild


Är det dax att gå på snart mamma.........


Mellanmålsdax igen..*ler* Nu på båten. En stunds vila innan vi får hytten.


Stockholm by afternoon.


Det blåser lite på däck...


Grönan låg ganska så öde


Singstar är ju ett måste om det erbjuds enligt Emma...*ler*


Någon som känner igen texten????


Hon sjöng två sången, Lena Philipssons Ont det gör ont.


Målarstund hans det med oxå.


En drink (alkohofri förstås) till stora tjejen som just precis har
stått på scenen o sjungt Nordmans I Lågornas sken.



Bra att ha mamma bredvid sig när man sjunger...*ler*


Haha kvällens inköp på taxfree.....hmmmmmm


Emma längtade efter snöscootern, men den var ju ersatt med en MC
så vad gör väl det då... Blev ett par turer på denna....


En trött liten tjeja som gärna kröp upp i knät o mös.


Men man orkar o busa lite när man kom ner till hytten o kröp i säng..


En lycklig tös som köpte en Bratzkopia på båten.


Glasspaus uppe vid poolen


Lite härliga kvällsbilder får avsluta detta inlägg.

Ha en fortsatt bra lördag.
Kram


Kommentarer
Postat av: Ahlgrenskan =)

Låter som om ni hade en trevlig tripp!

Ha en fortsatt trevlig helg!

KRAM

2009-10-10 @ 15:35:48
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0