Helgen som har varit.....

Ja den var ju fullspäckad som sagt. Gick ju av kl 15 i fredags. Åkte o handlade, det behövdes
för fy vad det var tomt i skåpen här hemma, passade på att handla
allt som behövdes till det stundande julbaket oxå. Men när vi väl
kom hem så kommer man ju på att vi hade glömt SAFFRAN... Utav alla saker.
Trist att den skalla vara så dyr i år. Tror jag läste någonstans
att den skulle vara 3 ggr så dyr som för 2 år sedan.. Ta det med en
klackspark, är lite osäker på det hela, men dyra är de iaf.

Fick spelet här hemma när jag skulle plocka in i skafferiet. Så jag plockade ut från
varje hylla för sig o torkade rent. Så skönt att kunna ställa in
de nya o även de gamla, men inte för gamla, varorna. Slängde
en hel del samtidigt, när jag ändå höll på o röja. Mitt i allt detta så hittar jag
3 pkt saffran ifrån förra året, de höll till 2010 så då behövde jag
ju bara köpa ett pkt sen, härligt..*ler*

Kvällen innefattade en massa mys sen.

Lördagen så var jag på frukostföreläsning nere på Frälsis, Jonas Helgesson
som har skrivit boken "Grabben i kuvösen bredvid". Har ni inte läst den
så kan jag starkt rekommendera den. Mkt skratt o allvar boken igenom.
Han åker även omkring o föreläser om sitt handikapp o sitt liv. Sån härlig
kille med underbar humor.

Styrde bilen till Jkpg hela familjen efter föreläsningen, IKEA, A6 o lite annat
smått o gott. Julklappsideér såg man både här o där. Barnen gillar
att gå på A6 till viss del, men bara man gör såna saker
som de vill oxå så funkar det kanon. Avslutade på IKEA o då
var de som alltid inne på Småland. Där har de roligt.
Inhandlade lite ljus o lite annat smått o gott.

Söndagen innefattade scoutinvigning för Adam med efterföljande fika förstås.
Sen var det hem o baka pepparkakor. Detgick jättesmidigt.
Började med Emmas deg där de var med hela tiden. Dök på
våran deg sen, även där var de med iaf 3/4 av tiden. Kanon. När allt var bakat
o uttaget ur ugnen så bänkade sig jag o barnen framför tv o kollade på
den nya Tingeling filmen, skönt avslut på dagen och helgen.

Här kommer lite bilder från helgen.



Börjar med en egobild..*ler*



En stolt scout på väg in.



Hasse är scoutledare, läser upp namnen på de nya scouterna



Hela scoutgruppen



"Alltid redo"



Fullt koncentrerade i baket



Pilligt när man vill att det ska bli bra..



Emmas pepparkakor



Våra pepparkakor.



Fick låna bus Elias en sväng igår. Mysigt.



Emma tog en bild på mig o Elias.

Nähä ha en bra kväll där ute.
Kram


Kommentarer
Postat av: Lindha

Ja saffran var dyrt! 40kr på apoteket. (säkert dyrast där men en kollega sa det)

Jaså Hasse är scoutledare...då får han säkert ta hand om busEssie om ett par år.



Sa ju det när du va här, men tycker du är fin i håret! (trots morgonruffs också haha..)

2009-11-26 @ 14:51:54
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Nett

Härliga bilder.. Hoppas att Emmas hål skall funka bra denna gången, min dotter (äldsta) fick problem med sina hål, men de var de hålen som hon satte längst upp i örat. De andra (vanliga) gick bra :)

2009-11-27 @ 14:51:53
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Nett

Jag hade gett allt över att få behållt mina dagböcker idag som jag skrev i tonåren. Kul att du har dem sparade även om det är en massa tråkigheter, fast jag tror dock att man behöver påminnas av sådant ibland med för att kunna blicka framåt. Kram

2009-11-30 @ 18:02:30
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Nett

Nog är det konstigt detta med kolsyrad läsk och pizza, fanns en tid jag heller inte klarade av det, men nu kan jag det och skulle jag inte det så är inte det hela världen. Kram

2009-12-03 @ 11:36:55
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: BIG-MAMA

Åhh mysigt med julbak...ska ta och baka lussebullar...japp saffranen är dyr i år men men det måste man ha i lussebullarna!

Ha en fin helg

2009-12-04 @ 19:48:09
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se
Postat av: Linn

Hej!



Jag gör den så enkelt som möjligt - mjölk och frukt :)

2009-12-08 @ 13:04:38
URL: http://viktigalinn.blogg.se/
Postat av: livsnjutare

Verkligen roligt att komma in här och hälsa på och få se hur mysigt ni har det med bak m.m.

Det var ju ett tag sedan sist tyvärr.

Men jag önskar er i alla fall mysiga dagar nu framöver.

Stor kram!

2009-12-14 @ 19:57:19
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2427
Postat av: ღ MONIXX ღ

Hajhaj! du är har en award att hämta & fixa hos mig :-)kram

2010-01-26 @ 23:12:33
URL: http://monixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0