Pingstafton....

Vaknade till en underbar dag med härlig sol, kan dagen börja mkt bättre då? Nä
jag skulle inte tro det.
Hängde en tvätt ute innan vi begav oss ner till stan för att kolla på Lucky Linedancers,
det kändes lite snopet att inte stå på scenen o dansa, det spritter ju i benen när
man står så o kollar förstås... Men jag tror inte att jag hade fixat att dansa så när
inpå operationen...
Med ner till stan hade Adam med sig en kompis, de hoppade hoppborg, vi kollade
på Bakluckeloppisen, mkt grejer finns det...haha....
Gick vidare bort emot Frälsningsarmén, de hade ju en massa saker där oxå idag.
Barnen fikade, ja Hasse oxå, jag åt en halv apelsin. Lika gott det. Sen var det auktion
o en hel del mer. Adam o Arvid ville gå hem, bad dem handla ett storpack korv när
de ändå gick förbi Ica, så det fixade dom. Stora grabbarna...
Ropade in en låda med julsaker för 20 kr... Bland annat ett glöggset med 6 muggar,
komplett med andra ord, vårat hade vi slängt då det var sönder. Emma hittade en
korgstol för 5 kr. Hon var lycklig. Sen vann hon en chipspåse och en Alladin ask..
Så ni kan ju tro att hennes lördag var klar...haha...

När vi kom hem så kom Adam helt lycklig, vi har varit hemma jättelänge, vi fick skjuts
hem från Ica..*ler*

Började göra pinnbröd till Emma samt tills oss andra o slängde på grillen, jag smakade
bara en kvarts, det föll mig inte i smaken alls idag. Men en korv o ett äpple slank ner.

När vi var färdiga o ungarna hade lekt klart så begav vi oss in till Jönköping, det var ju
Rix Fm festival idag. Men den riktigt festivalen började ju inte förrän 20, så vid 19
begav vi oss hemåt, alla var nöjda o glada. Där inne hade vi ätit mkt gott, Hasse o
jag delade på ett grekiskt grillspett med tsatsiki, grabbarna delade på en kebabtallrik
o Emma åt en hamburgare o pommes.. Alla åt av alla till slut ändå....*ler*
Tivoli var det där inne, Bungyjump o en herrans massa annat roligheter. Barnen var
mer än nöjda när vi satte oss i bilen på väg hem.

Nu sitter vi här hela gänget o kollar på Robinsson. Mysigt..

Ha en fortsatt bra kväll där ute.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0