Gastric ByPass 090513

I tisdags så körde ju älsklingen ner mig o stannade ett antal timmar vilket var riktigt skönt... Alltid skönt
att ha en trygghet med sig. Träffade en helgo tjej här nere som är
från Jönköpings trakten som oxå skulle opas
på onsdagen,
vi hade mkt o tjöta om vilket gjorde att man tänkte ju inte så mkt på själva op i det
läget. Tack Kattis.
Fick lite mat när vi kom ner, fisk, remouladsås och potatis, mkt gott. På kvällen
blev det, hmmm vad sjutton var det på kvällen???? Ja du nu är minnet
kort vill jag lova... Ja ja.. Tror det var mat iaf...*ler* Efter att ha frågat
Kattis så kom hon fram till att det var Kycklingsallad till kvällsmat på tisdagen.

På tisdagen så meddelade läkaren att jag skulle opas först o sedan Kattis, men på kvällen när
nattpersonalen kom så var det ändrade planer, så var det fram o tillbaka ett par
ggr, men Kattis fick opas först. Dusch på kvällen, skrubbning...*ler*

Började morgonen med ännu en skrubbning o nya kläder, sjukhuset
såååå sexiga underkläder...*ler* o nattskjorta.
Så man låg ju här uppe på avdelningen o väntade minut in o minut ut, rätt som det var
vid 9.20 så kom det in en uska o lindade mina ben, därpå kom det två ifrån op
o skulle köra ner mig, men hallå, jag har inte fått den lugnande tabletten ännu???
Så det blev ett snabbt jagande på en tablett, i med den o så iväg...

När jag kom ner på op så fick jag ligga i ett väntrum en liten stund o glo på
en tvskärm med bilder ifrån jkpg på olika årstider, var ju lagom
jobbigt med tanke på tabletten. Rullades ganska så snart in i förberedelserummet
innan oprummet. Klädde på mig en rolig mössa..*ler* En massa nålar i mig
både här o där, vilket jag tyckte var TOTALT onödigt...Det kan de väl göra när
jag sover...*ler* Är ju så sketrädd för nålar. Men inte lyssnar de på mig
inte, konstigt va....
Låg där en stund medans de gjorde iordning oprummet. Hörde något i bakgrunden
att det hade kommit in ett akutfall, ja ja tänkte jag, stackarn. Men rätt som det
var kom opsköterskan o meddelade att de var tvugna att rulla över mig till
uppvaket först pga att det var dom som hade fått in den akuta op. Ja då
låg man där en timme, mkt dryg, tror dock att jag somnade
en sväng iaf, men ändå. Vid 12.15 så kom opsköterskan och rullade in mig till
oprummet, mkt skönt kände jag, äntligen. Jag som alltid brukar bli nervös som
jag vet inte vad var helt lugn både tisdagen o onsdagen. Förvånansvärt...*ler*

Tidsmässigt har jag ingen som helst aning om efter op. Bara det att jag
kräktes en hel del rent blod, inte direkt mysigt o fruktansvärt ont gjorde det ju oxå
förstås. Kommer ihåg en sköterska som kom fram till mig på natten mellan
onsdagen o torsdagen o hyschade åt mig när jag hade som ondast,
kan ju berätta att det gjorde ju inte direkt saken bättre.
Men men.
De gjorde en lungröntgen för att utesluta att de hade rispat lungan vid ingreppet
men det kom tillbaka negativt vilket var riktigt skönt, ett besvär mindre.

Kom upp till avdelningen igen på torsdags fm vid 12 eller 13, är lite osäker där oxå,
ont hade jag o fick morfin när jag behövde, försökte ändå gå uppe
så mkt som jag orkade o kunde. Slapp ju springa på toa iaf iom att jag
hade kateter, ett problem mindre till *ler*
Fick dropp hela torsdagen oxå.

På fredagen så man äntligen börja äta, flytande självklart, men det är ju mat
oxå inte sant.
Någon köttsoppa, 1 dl samt Proviva jordgubb 1 dl och vatten. Fixade inte
köttsoppan då den smakade för mkt pulver. Men Proviva slank ner o gott
var det.
På kvällen vart det Räksoppa och Proviva, samma mängd. Den soppan var MKT
godare men hela slank inte ner pga att det tog stopp i magen.

Idag så har det varit Laxsoppa, var så där... Proviva Skogsbär till efterrätt, den var god..

Nähä nu så skall jag ta o lägga mig o läsa en stund innan familjen kommer o
hämtar mig.

Sköt om er.
Kram

Kommentarer
Postat av: Lindha

Vad kul att du redan skrivit!

Hoppas allt gått bra & att du mår okej :o)

2009-05-16 @ 19:42:42
URL: http://mchuteny.blogg.se/
Postat av: Lindha

Vad kul att du redan skrivit!

Hoppas allt gått bra & att du mår okej :o)

2009-05-16 @ 19:43:07
URL: http://mchuteny.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Välkommen hem som nyopererad.. Låter som en ganska trist nattsköterska. Du toig väl kort på dig med dina sexiga kläder ;) Det gjorde jag och det kan man skratta gott åt idag.. Kram

2009-05-18 @ 18:51:23
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0