Vet ni vad som är bra o kunna

När man har ont i halsen o knappt får fram ett ljud. Då är det bra att kunna TSS samt
att man har lärt barnen en hel del oxå. Ja det underlättar ju att barnen
är intresserade av det hela oxå, och det är våra.
Det första ordet som Adam lärde sig var "tack". Satt han på dagis 1,5 år gammal
o tackade för maten med tecken.
Dels är det ju bra för dom även i framtiden men även för en annan som
håller det vid liv samtidigt.

När barnen mår dåligt mår jag oxå dåligt o kan göra allt o lite till för att de skall må bra igen.
När Adam kom hem så var han lite ettrig o ville inget göra. Märker på honom
direkt att det är något som har hänt. Frågade honom varav han blev
ledsen direkt. Då visade det ju sig att det är 2 grabbar som har varit
på honom när de har spelat fotboll, fällt honom o lagt sig på hans ben sen. Han hade
pratat med den fritidspersonalen som var ute då o hon hade knappt sagt till dom. Dessa
grabbar går i 3-an, jag vet vilka det är. Men jag fattar inte varför de håller
på så här. Det är inte första gången.

Så fort han hade fått ur sig vad det var så är han som den vanliga goa Adam som
han alltid är annars. Får ta o prata lite med personalen nästa gång jag lämnar.
Det får inte vara så att han kommer hem o är ledsen. Han är ju sån att
han håller inne det till det brister, vilket det alltid gör hemma.
Vill ju att barnen ska må bra o ha roligt. De växer upp snabbt nog ändå.



Kommentarer
Postat av: Monixx

Men plutten dåå.. :-(

Ja så ska det ju inte vara. Inte meningen att de ska gå runt och må dåligt och känna sig ledsna.. Hoppas att det blir bra och bara var en engångsföreteelse.

Kram

2009-01-22 @ 18:58:49
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Monixx

Självklart prenumererar jag på din blogg. Det har jag gjort läänge. ;-)

2009-01-23 @ 11:44:09
URL: http://monixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0