Tillökning i familjen

Ja nu är det dax igen för tillökning. Ska bli riktigt spännande, barnen är riktigt
spända inför nedkomsten. Ja vi föräldrar oxå.

Nä ingen bebis på gång, men två små missar var vi o kollade på i fredags o föll
gjorde vi alla fyra. Två tjejer är det. Barnen har redan döpt
dom även att de inte har kommit hem ännu.
Emmas skall heta Vimsan och Adams skall heta Alexis. Noga
det där med namnen..*ler*
Vimsan kommer ifrån en kompis katt till oss som Emma föll för när vi har varit där.
Efter det så har hon varit stenhård på att hennes katt skall heta Vimsan. Men
det är gulligt.
Tack Kicki o Linda för att ni gav namnet till en av katterna..hehe...

Idag klockan 17 så skall vi åka o hämta dom, måste bara åka förbi o köpa missemat
o kattsand innan så vi kan ha allt i ordning till de kommer hem
så det inte blir för konstigt för dom.

Blir mysigt o ha katt igen som man kan mysa med, Gerbilerna som vi hade innan
kunde man ju inte direkt mysa med, men de var lagom till att börja
med för barnen.
Vi hade ju katt innan vi fick Adam, men fick avliva henne då jag vart osäker när jag
väntade Adam just pga allergi o sånt. Men hon var rolig. Hon var tokig i flugor,
kunde gå ut på fönsterbläcket (bodde 2 trappor upp då) o backa tillbaka in
sen, men var det en eller flera flugor på rutan så kunde man
ge sig sjutton på att hon hoppade upp emot rutan o sedan kunde man bara
höra ett rassel o en massa kraffsande emot rutan innan
hon rasade ner emot gräsmattan. Tack o lov var hon livrädd för att vara ute
så hon stack ju inte när hon kom ner, utan gick o satte sig under en buske o tryckte
där tills att man kom ner o hämtade henne.
Kräsen med maten var hon oxå. Älskade Pommedoreskinka (tror jag den heter) men
när det gällde vanlig kattmat så nja måste jag äta så måste jag...*ler*
Sötnosen som hon var.

Nähä nu så skall man ta o göra lite lunch kanske.
Familjen kom just in efter att ha varit borta vid Handskerydsskolan o åkt skridskor, de
har spolat is där oxå. Får ju knappt hem barnen sen, men det är roligt,
speciellt kul är det att se Adam då han har varit helt emot allt vad att
åka skridskor heter, men nu är han helt frälst..*ler*

Nähä nu så ger jag mig.
Ha en bra söndag där ute.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0