Barnen sover, gubben är iväg

O jag sitter här med en flaska med iskallt vatten och fötterna i fotbad. Det är så skönt.
Katterna ligger o nanar någonstans, ja de har ju hittat sina
speciella ställen, det är ju inte direkt vanliga ställen..haha..
Vimsan ligger allt som oftast under databordet på filten o sover,
men Sessan har hittat sitt mysställe ovanpå våran garderob där vi har en låda så utrymmet
är ju inte direkt det största, men sen på morgonen så hoppar
hon ner via våran säng o ner på golvet, hur smidigt som helst.

Idag så har jag varit hemma o vabbat tillsammans med Adam, han hade krupp inatt
samt att han är rejält förkyld. Imorgon blir det ingen vab då jag
inte börjar förrän 16.15 så då kommer ju snart
gubben hem. Det är ju lugnt.


Adam när han var herde på julspelen i skolan.

Det enda som är imorgon är ju att jag skall på lönesamtal, vilket är så där kul, har
så svårt att kunna "sälja" mig själv, vilket man tydligen skall göra,
men jag skall sätta mig med pappret så fort fotbadet är slut, har ju läst igenom
det ett par gånger, men får väl göra det på allvar denna gången..*ler*

Fick veta på förra p-mötet att chefen skulle byta arbetsområde, hon skulle tydligen
gå över till Psyk, missbruk, blandade känslor om jag skall vara ärlig.
Efter henne kommer en tjej som är några år äldre än vad jag är , vilket känns
lite knepigt, men hon är jättebra så det kan ju inte bli sämre.
Hon gick bredvid i våras o jag känner henne sen innan då hon har sina barn på dagis
som ligger bredvids Emmas.

Idag när Emma kom hem från dagis så kom hon strålandes inhoppandes..*ler*
Hon hade fått en bok på dagis, "Första boken innan skolan" tror jag den hette.
Lite förberedande inför skolstarten som är i höst. Den ser hon fram emot
jättemycket min lilla tösabit. Så ikväll innan hon gick o la sig
så satt hon vid sitt skrivbord o grejade i boken jättestolt. Kul o se.



Nähä nu så skall jag ta hand om mina fötter.
Ha en bra kväll där ute.
Kram

Kommentarer
Postat av: Monixx

Nä, den drömmen var HEMSK! fyy.

Vad lik Adam är Hans och Emma är nog minsann väldigt lik dig. Vilket hår hon har.

Och det var mig minsann en stilig liten herde ni har oxå ;-)

Kram

2009-01-14 @ 23:19:16
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Monixx

Värva GÄRNA mig hos dig! hihi

För gå som vikarie i EÖ känns ju dumt när jag lika gärna kan gå som timvik i NÖ.



Det där med håret är ju hopplöst. Här borstas det efter mycket tjat & sura miner vill jag lova.

Mindre skoj, men borstas måste det ju. 6-7-åringar med dreadlocks är väl inte så charmerande säkert. hihi

Sweet dreams!

2009-01-15 @ 00:26:19
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Lindha

Åh vad lik Adam är Hasse (som jag inns han från skolan :-)

Fina ungar har du gumman.

Håll håret lååååångt! Så lik dig när vi var små!

2009-01-16 @ 20:51:14
URL: http://mchutney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0