Magsjuka....

Ja då har den kommit till oss, jag är väl de skyldige kan jag tänka mig
 med tanke på att min brukare hade åkt på magsjuka när jag kom
som i tisdags.  Men man spritar ju sig hej vilt men det hjälpte ju tydligen
bara på mig, ja än så länge iaf.
Usch jag avskyr magsjuka.

Var i Sävsjö Familjebad igår med en kompis o hennes barn. Alltid lika roligt o bada,
stimma o stoja... Barnen älskar ju det, ja jag oxå för den delen. Är alltid
lika roligt att bada på äventyrsbad.
Åka rutschkana, bubbla i bubbelbadet, sola i solarium, åka virvelvinden
mm mm mm. Ja fika oxå såklart..*ler*

På vägen hem så åkte vi en annan väg hem, en närmare enligt Kicki. O det var den
säkerligen, hon hittar bättre än vad jag gör i skogarna..*ler*
Men mitt i skogen på en liten väg så lät det som om Adam nös en sån
där riktigt snornysning, men det visade ju sig att han kräktes. På med varningsblinkersen
o ut för att torka samt få ut honom i friska luften. Kicki hade tack o lov
med sig vatten (brukar jag ju ALLTID ha) så han fick lite o dricka o skölja.
Sen in i bilen igen, körde lite sakta genom vinterlandskapen vilket är så underbart
fint, särskilt dagtid. Men hela tiden med ett öga på Adam som nu satt
fram hos mig. Fick stanna 2 ggr till mellan Bodafors o Nässjö.
En riktigt trött liten kille som frös var det som gick in från bilen när vi kommit hem.
Han har fortsatt med sina bestyr under natten o igår kväll sent så började Emma oxå,
samt Hasse som började inatt. Så inatt har man ju inte sovit en blund med tanke
på barnen o deras "hyss" under natten..*ler*

Idag så har Adam ätit lite mat iaf, men inte Emma eller Hasse. Men Emma
verkar lite piggar nu i eftermiddag iaf, så förhoppningsvis så kanske det
är på vändningshåll för hennes del oxå. Hasse är fortfarande riktigt trött o
springer på toa o har sig... Ja se karlar..haha.. Nä nu skall jag vara snäll.
Det är inte roligt med magsjuka.

Men detta resulterar ju i att jag är hemma o har TFP nu dessa dagar då man fixar
ju knappt sig själv när man har detta o än mindre två barn som oxå har det.
Men det är ju bara att gilla läget.



Syskonen sjuka



Far och dotter sover i den provisoriska sängen i stora rummet.

Krya på er älsklingar
Kram




Kommentarer
Postat av: ··•♦ Monixx ♦•··

Men fyy vilket elände!

Usch stackars er alla. Det där är ju rent av frukstansvärt.

Krya på er allihopa!

Kram

2009-02-12 @ 19:43:55
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: ··•♦ Monixx ♦•··

Sv: Det låter kanonbra det!

Kram

2009-02-13 @ 00:43:56
URL: http://monixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0