Lördag igen....

Består veckan av bara lördagar, så som i låten, "lördá hela veckan, lördá hela veckan, lördá hela veckan lång...."
Ja det kan man ju börja undra ibland. Men det blir ju så när barnen är sjuka o man vabbar
o så har man semester en dag oxå, då är det inte mkt kvar av veckan, inte sant...
Nåja det finns ju fler dagar.

Var ute hos svärmor o svärfar med lite placeringskort till deras fest som de skulle ha ikväll,
svärfar ringde mig nu i veckan o frågade om jag kunde göra dom, självklart gör jag det. Det är ju bara
roligt. Så 19 st blev det, men tyvärr hade den inget tema på festen i år. Förra året hade dom kräftskiva
och då tog jag kräftservetter, klippte ut kräftorna och limmade fast med deucoupage. De blev kanonfina
o var mkt uppskattade av både dom själva och gästerna.

Annars idag.. Ja vi har tagit det mest lugnt annars. Åkte ner till Hemmakväll o hyrde filmer, barnen
hyrde varsin och Hasse o jag fick komma överrens om en....*ler* Emma hyrde Tom o Jerry, Adam hyrde
The Cloned Wars och gubben och jag hyrde Bröllopsduellen. Skönt att man har 2 tvapparater med dvd
så vi slipper slåss om det...haha

Nu är man mätt i magen igen, potatisgratäng och fläskfilé samt grönsaker. Mumma. Disken är diskad, för hand
då diskmaskinen gick sönder igår... Ja ja det går ju det oxå. Man får ju lite tankar på om man verkligen
behöver en diskmaskin eller om det räcker att man gör det för hand.. Ja det tål att tänkas på
både en och två ggr. Lite är beroende på hur mkt det skulle till o kosta att laga den. Den är ju trots
allt bara 2-3 år gammal. Den vi lämnade i vårt gamla hus var bra mkt äldre men så otroligt pass mkt bättre
än denna. Kanske är det som så att gamla saker är bäst??? Ja vi får väl se hur länge vi står ut med att
diska för hand...haha...

Nähä om man skulle ta o tända lite ljus, ta på sig mysbyxor istället för jeans o bara mysa o njuta av lugnet
som sprider sig här i huset???!!!

Ha en jättebra lördag där ute.

Kram


Kommentarer
Postat av: BIG-MAMA

tack för dina ord i bloggen

jo det är ju op som gör att man inte blir TOKIG helt!! =)

Hoppas att du har en fin helg

KRAM

2009-08-29 @ 18:35:30
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0