Imorgon börjar allvaret inför

operationen som sker den 13 maj om det är någon som har missat detta..*ler*
Satt igår o skrev ner vad jag vill ha med mig ner till Värnamo samt tankar och
funderingar inför op som jag har just nu. Mkt tankar är det ju som man har.

* Kommer man att vakna upp igen

* Hur kommer det att gå efteråt

* Blir det några komplikationer

* Andra lite jobbigare tankar så som hur kommer gubben att se på mig när kg
förhoppningsvis försvinner på mig.

Ja det är mkt i huvudet som rör sig nu. En oroskänsla i magen infinner sig oxå o gör
sig påmind emellanåt. Pratade med en kollega igår ang detta o hon sa det att du låter
ju så kolugn. Ja det måste jag för inom mig så är jag absolut INTE det...
Emellanåt så bränner tårarna bakom ögonlocken. Tänk om något går fel, det är ju trots
allt en operation som jag skall gå igenom. Oavsett vilken sorts op man gör så innebär
det ju ändå en risk. Denna gången är det ju oxå en själv vald operation, jag måste inte
göra den. När jag op gallan så var jag tvungen, när jag op handen för karpaltunnel så
var jag oxå tvungen att göra det. Men denna gången är jag inte tvungen men ändå tänker
jag genomföra den..

Ja ni märker ju hur jag svamlar  o tankarna far i skallen. Blir inte klok på mig själv ibland.

Nä nu så skall jag ta tag i dagen.
Slänger in en bra låt oxå. Den hjälpte mig mkt när jag var yngre.



Ha en bra dag där ute.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vet precis vad du går igenom nu.. mycket tankar, och det hade jag med, men samtidigt tänkte jag om jag inte gör detta så kommer jag att råka ut för komplikationer (hälsomässigt) ändå pga övervikten. Kram

2009-04-19 @ 15:21:33
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Ewa

Ja dessa frågor kommer man ihåg. Så jättejobbiga men bra. Bra för jag tror att man bearbetar sin rädsla. Kom ihåg att jag kunde vakna i panik på natten och väckte Henke, Ville liksom inte vara vaken själv. Hade många sånna konstiga saker för mig. MEN sen när jag väl kom till sjukhuset var jag cool lugn, kände ingen ångest eller nått. På kvällen får man en härlig lugnande tablett. Lika så på morgonen. Sen sov jag vaknade och började en annan del av mitt liv! Lycka till nu! STOR KRAM

2009-04-20 @ 06:41:31
URL: http://familjenbergstrom.blogspot.com/
Postat av: Lindha

Åh, har inte läst din blogg på ett par dagar, men förstått tidigare för längesen att du väntat på denna OP.

Klart du är nervös, det vore väl konstigt annars?

Känner några som gjort med väldigt gott resultat!

En av våra gamla klasskompisar kände jag inte ens igen på faceBook trots att jag visste att hon gjort den. (men bytt efternamn också, du vet säkert vem)

Som ovan skrivare, man gör den väl nästan mer för de kompl. man kan få än för att "bara" bli mindre!

Lycka till tjejen, ska verkligen tänka på dig!!!

2009-04-23 @ 14:14:03
URL: http://mchutney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0