En helg med full rulle hela tiden...

Igår lördag så var det ju helt underbart ute, ja jag vet, jag tjatar ihjäl mig men det
är så härligt när våren visar sig från sin bästa sida..*ler*
Började helgens jobb egentligen i fredags när vi tog bort alla stenar ifrån stenbeläggningen
på framsidan på vänster sidan om verandan. Där så skall vi göra en lite större rabatt, känner
att jag vill ha lite blommande på framsidan istället för den hårda stenbeläggningen,
ser lite mer levande ut då.
Barnen hjälpte till o de var snabba må ni tro. Grävde o tog upp sten efter sten o slängde på
en hög... Vill någon ha sten så är det bara att hojta till, det finns här.
Planterade även i krukorna 3 på framsidan med påskliljor och penseér. Det blev riktigt fint.
Igår fortsatte vi jobbet, men gick över på baksidan o tog altanen och städade bort alla löv,
fy sjutton vad löv det blir även om vi inte har några träd direkt i närheten, men men. Det
blev en sopsäck med skit (inte bara löv), rensade även de två plattor som ligger när man
går ut från altanen ifrån mossa, det var ju inte gjort de sista 5 åren kändes det som..*ler*
Men nu är det gjort iaf o fint blev det. 

Jobbade en sväng igår oxå, hos en annan brukare som jag hade i höstas, kul att få komma 
o vara där ibland fortfarande. Tack för att ni ringer...
Underbar dag att jobba iom att denna brukare gillar att vara ute så vi var på en lekplats i en 
timme nästan o bara njöt både han o jag. Tänkte vi skulle ha grillat igår när jag slutade men 
vi hoppade över det då det blev lite sent...*ler* Tänkte i vårt stilla sinne att vi kunde göra det 
som idag, men det är för kallt o blåsigt idag så det blir "innemat" idag...*ler*

Nähä om man skulle ta tag i dagen. Adam är o leker med en kompis, cyklade dit innan, han bor 
i Egnahem o vi i Handskeryd... Det är en liten bit men han skulle bara cykla....*ler* 
Ja han fick ju inte cykla själv utan Hasse följde med honom. Emma är ute o åker inlines med
sin kompis, jag stannar nog inne idag känns det som, det blåser ju som sjutton.
Har iaf hängt en tvätt ute så den torkar nog ganska så kvickt..*ler*

Ha en bra dag där ute.
Kram

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0