Julen stundar

med början med Advent. Längtar till att få sätta upp ljusstakarna i år, det blir ju så otroligt mysigt då o lyser upp på nåt mer vis än vad lampor gör.
Bakade pepparkakor med min brukare igår, det doftade så härligt i hela lgh. Hade julmusik på i bakgrunden, det är ju ett måste enligt mig när man bakar pepparkakor o lussekatter. Mmm längtar tills jag skall sätta dom degarna.
Enda nackdelen är ju att vi sätter ju 2 degar av allt. En till Emma o en till oss andra, av både pepparkakor o lussekatterna. Men det är självklart för vår del ändå, men ibland kan man ju undra vad det är man pysslar med egentligen...*ler*

Detta året är det första året som vi kommer att vara hemma själva under julafton, bara vi fyra, det ska bli så skönt. Slippa all denna stress som det annars är. Juldagen firas tillsammans med syrran o brorsan o deras familjer o annandag blir inne i jkpg med gubbens sida. Så visst blir det ändå fullt upp alla julens dagar, men just julafton ser jag mest fram emot. Att bara vara i lugn o harmoni.

Skall man se en nackdel med julen (jag får skylla mig själv) så är det att jag kan få sån ångest över att få julen, advent o allt pyssel på det sätt jag verkligen vill ha det. Men det är ju en sak som jag måste jobba med mig själv, jag vet ju att det blir jul i vilket fall som helst även om det inte blir det där perfekta julpyntet eller maten. Det är ju det sista jag vill, att bli liggande i jul pga min ångest, nä det hoppar vi gärna över.

Skrev önskelistor med barnen förra veckan o pratade då med dom om att man behöver ju inte önska sig den senaste barbiedockan eller det senaste PS2-spelet utan även tänka lite utanför det vanliga o önska sig lite upplevelser, biobesök, simhallenkort mm mm. De fastnade direkt för det, vilket kändes ganska skönt. Dels så har de så mkt saker, har rensat en hel del o lagt upp på vinden men ändå o då behöver man ju inte lägga på en massa ytterligare saker för det.


En liten jullåt. Lyssna o njut.

http://www.youtube.com/watch?v=A1s6VTRwmOI

Ha det gott där ute.
Kram


Kommentarer
Postat av: Monixx

Ja julen kan allt vara ett stressmoment.

Men den där stunden när allt är färdigt, och man bara kan sätta sig ner och njuta av att det är JUL. Det är underbart.



Jag längtar oxå galet mkt nu till allt som har med julen att göra.



Kram

2008-11-20 @ 07:12:46
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: smula

upplevelser är ju jättebra att ge! brukar faktiskt ge det...

ta hand om er!



kramis//anna

2008-11-21 @ 15:06:59
URL: http://smula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0