Ja vad ska man säga......

Kommer inte ihåg om jag hade samma överskrift sist, skit i samma. Är ganska så likgiltig just
nu. Har varit uppe på mitt gamla jobb idag o skulle hämta lite saker.
Pratade då med en där uppe om ett nytt jobb här i stan. Fick inte du det, frågade hon, nä
svarade jag, men jag vet ju inte vad chefen hade sagt...
Sagt o gjort, jag ringde upp den personen som hade hand om det jobbet.
Vi kan kalla den ena chefen (min nuvarande) för X och den andre för Y.
X och Y satt i ett rekryteringsmöte och diskuterade mig o flera andra,
varav X säger att jag har mer eller mindre misskött mig i våras nu. Att det har varit
en massa strul med mig ang jobbandet. Men det hade väl X sagt till dig sa Y till mig.
Ja det stämmer men att vara sjuk eller att barnen blivit sjuka, eller att gubben
har varit inlagd, det är väl knappast något som man kan rå över eller? Är det pga det
frågade Y, ja svarade jag. Nåja, det kommer ut nattjänster nu snart oxå... fick jag sedan till svar.
Men vilken normalt funtad person ringer o påstår att man är sjuk o man inte är det?? Jo iofs
så har jag ju två i min arbetsgrupp som gör det, men det är en annan sak.

Men jag ställer mig frågande till varför inte X berättade hur mkt jag ställer upp när kollegorna
är sjuka och även "sjuka". Varför har inte det lika stor betydelse?? Varför vill
hon vara elak o svartmåla mig, det är ju en sak som jag vill och tänker ta reda på.
Ska ringa facket imorgon. Släpper inte det här.

Ja just det ja, Y sa det oxå att jag har ju fått jobb där jag är idag, ja ett vikariat ja, men jag vill ju
ha en fast plats där jag vet att jag ska vara till jag själv beslutar att sluta. Vill inte heller hålla
på o resursa hela tiden, ja det sade hon oxå, att jag vill ju bara ha heltid o de kan bara erbjuda max 70%.
Svarade henne att iom att det är ett fast jobb så kan jag ju tänka mig att gå ner i tjänst, men
gör det absolut inte på ett vikariat.... Kom på det nu att jag har ju rätt att
gå ner i tjänst när man har små barn under 12 år, tänkte inte på det förstås..*ler*

Ja vi får väl se som sagt, behövde skriva av mig bara.

Sköt om er där ute..

Kommentarer
Postat av: Monixx

Vilken soppa!

Vad håller de pååå med? Du måste väl ha varit där ett bra tag?

'Lagen om anställningsskydd'? Vad har hänt med den då?

Önskar dig all lycka och hoppas att det reder upp sig på bästa sätt.

Kram!

2008-08-27 @ 10:03:04
URL: http://monixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0